Автор: Елена Стаматова
Какво е лого? – Това е изображение, което символизира вашият бизнес. А знаете ли ,че има 7 различни видове лого?
Като цяло, терминът „лого“ се отнася за всички знаци, които представляват дадена марка. Въпреки че всички лога, независимо от вида им, представляват комбинация от изображения и силна типография, всеки вид лого има свой собствен вкус и уникалност. И тъй като логото ви е първото нещо, което новите клиенти ще видят, искате да сте сигурни, че ще го направите правилно.
Лого с буквен знак е типографско лого, което съдържа от една до четири букви, най-често инициалите или първата буква на компанията. Буквеният знак е свързан с простота. Чрез използването само на няколко букви, логата с инициали са ефективни за рационализиране на всеки бранд, ако той има дълго име. Например, колко по-лесно е да се каже – и запомни – NASA в сравнение с National Aeronautics and Space Administration?
Тъй като фокусът е върху инициалите, шрифтът, който избирате (или създавате), е много важен, за да сте сигурни, че логото ви е не само в унисон с дейността на компанията ви, но и че е четливо при отпечатване на визитни картички. Освен това, ако все още не сте утвърдена фирма, може да искате да добавите пълното име на фирмата си под логото, за да могат хората да започнат да научават кой сте веднага.
Видове лого за вдъхновение: HBO, IBM, NASA, CNN, HP и Louise Vuitton
Лого словен знак е вид лого (с дума или текст), което се състои от името на компанията, изписано с определен шрифт. Макар че това може да звучи много просто, както е казал Стив Джобс, “Простото може да бъде по-трудно от сложното”. За да се научите как се прави успешно лого, трябва да обърнете допълнително внимание на всеки малък детайл.
Ако искате да създадете лого с думи или текст, ето няколко пътя, по които можете да поемете. Някои марки създават персонализиран шрифт специално за своето лого, като например Coca-Cola. Това обаче отнема време и изисква уменията на професионален дизайнер. Като алтернатива можете да изберете шрифт за лого, който отразява атмосферата на вашата марка. Помислете дали да изберете всички букви главни, малки или в комбинация, както и дали да добавите специални символи или цвят към логото си.
Лого словен знак е чудесен избор за марки със запомнящи се имена или за такива, които тепърва започват и не са сигурни какъв символ би ги представил най-добре. Освен това наличието на името на марката ви като лого ще популяризира името на вашия бранд и ще помогне на хората веднага да направят връзка с вашата компания.
Видове лого за вдъхновение: VISA, Cola-Cola, Google, Subway, eBay
N.B. – Логата с буквен знак и словен знак са познати още под общото наименование – ЛОГОТИП.
Логата със символи са графични икони, символи или изображения, които отразяват идентичността или дейността на марката. Обикновено този вид лого представлява обект от реалния свят. Някои от най-добрите лога, използващи символи, са такива, които веднага знаете коя е марката, в момента, в който ги видите.
Ако решите да изберете картинен знак, помислете какво ще символизира вашата марка. Искате ли тя да бъде буквално представяне на името ви, като Apple? Тя може да се използва и за фино подсказване на ценностите или посланието на вашата марка. Обърнете внимание например как птицата на Twitter е обърната нагоре, което представлява надежда и свобода.
Намирането на идеалното изображение за символа на вашето лого може да бъде предизвикателство, особено ако сте сравнително нова марка. Не само, че вероятно ще се разраствате, променяте и добавяте нови продукти с течение на времето, но също така може да отнеме време на клиентите да разпознаят вашето лого и да го свържат с вашата марка. В този случай обмислете включването на името си в логото (вж. комбинираните знаци по-долу).
Независимо да сте се спрели на лого дизайн с безплатна програма или от професионалист, трябва да се уверите, че сте избрали символ, който се развива заедно с вашата марка. Важен съвет при изработка на лого е да се уверите, че вашият дизайн винаги ще остане непреходен. Въпреки че може да е изкушаващо да създадете картинно лого, което е модерно и “актуално”, не искате да се налага да създавате ново лого месеци по-късно, за да останете в крак с времето.
Плюс на използването на тези видове лого е, че те помагат да се зададе силен тон на изразяване. След като компанията ви получи признание, добре проектираният символ на логото може да стане много запомнящ се.
Видове лого за вдъхновение: Shell, Apple, Twitter, Target, Spotify и InstragramФ
Ако желаете да научите в детайли какво е Логотип и Логомарк, тук е мястото да прочетете нашата специално изготвена статия.
Това e лого, базиранo на изображения, коeто използва абстрактни форми, за да отрази марката на компанията. За разлика от лого със символ, което представят реален обект, абстрактните лого знаци са по-скоро метафорични.
Тъй като не изобразяват конкретен разпознаваем обект, абстрактните знаци за лого ви дават възможност да създадете нещо изключително уникално. Ако се спрете на този тип лого, посочете точно основните ценности на вашата марка. Експериментирайте с отразяването им в проста, геометрична форма, която ще предизвика правилните емоции и послания. Например логото на AirBNB, освен че прилича на буквата “А”, напомня на познатата икона “местоположение”, както и представлява абстрактна форма на обърнато сърце.
Ако решите да създадете такъв тип лого, уверете се, че сте затвърдили идентичността на марката си и знаете точно какво искате да предадете на аудиторията си. Освен това абстрактният знак на логото може да бъде добър избор за глобални марки, чиито имена не работят добре на различни езици.
Видове лого за вдъхновение: AirBNB, Chanel, Nike, Adidas, Google Drive и Pepsi
Логата с талисмани се състоят от илюстрирани герои, които действат като визуални представителства или “посланици” на дадена марка. Те могат да бъдат всякакви – от измислени същества до истински хора, стига да отразяват идентичността на марката.
Талисманите могат да бъдат добър начин да накарате клиентите да се свържат с вашата марка, тъй като хората са склонни естествено да резонират с други хора или герои. Можете също така да използвате талисман, за да създадете забавна, игрива атмосфера, която ще се хареса на вашата аудитория, което обяснява защо компаниите, насочени към деца и семейства, често използват този вид лого. Помислете дали вашият бизнес е подходящ да има талисман и ако е така, как можете да го използвате, за да изпратите правилното послание.
Благодарение на техния по принцип приятелски, ангажиращ характер, талисманите могат да работят добре при проектиране за социални медии и маркетингови кампании. Имайте предвид обаче, че те често се състоят от повече детайли, отколкото стандартното лого, така че може да се наложи опростена версия за малки размери, като фавикони или визитни картички.
Видове лого за вдъхновение: Човечeто Мишлен от Michelin, Полковник Сандърс от KFC, Cap’n Crunch, Тони Тигъра от Kellogg’s и Г-н Фъстък от Planters.
Този тип лого съчетава изображения с думи. Например, комбинираното лого може да се състои от икона с дума или талисман с форма на буква и т.н. Някои марки имат едно основно лого под формата на комбиниран знак, като понякога разделят текста и изображенията, за да отговарят по-добре на различни контексти.
Комбинираните знаци са много популярни сред марките от всички отрасли, тъй като са изключително гъвкави. Можете да създадете редица варианти на логото си и да ги използвате за различни цели, като същевременно осигурите ясен и съгласуван визуален език през цялото време. Например, забележете как Lacoste използва своя комбиниран знак в дизайна на уебсайта си, докато повечето от продуктите им съдържат само така любимия и разпознаваем зелен крокодил.
За компании, които все още не са добре познати, комбинираните знаци могат да бъдат чудесна отправна точка, която да ви помогне да изградите разпознаваемост на марката. С течение на времето ще имате свободата да използвате само текста или само иконата, като останете разпознаваеми. Освен това подкрепата на текста с икони, символи и други форми на изображения помага на потенциалните клиенти да разберат какво представлява вашата марка.
Видове лого за вдъхновение: Doritos, Rolex, Dropbox, PayPal, MasterCard, Burger King
Емблемите, известни също като лога значки, обикновено напомнят на гербове. Те съчетават текст, символ или изображения в геометрична форма, , за да образуват богато украсени дизайни с традиционно усещане.
Ако обмисляте дали емблемата е подходяща за вашата марка, помислете за индустрията, в която работите. Въпреки че няма правила, този тип емблема е особено популярен сред университетите, спортните отбори и марките за кафе. Актуална тенденция при логото е съвременният подход към емблемата, като се избира по-минималистичен подход, който обикновено включва векторни илюстрации и изчистени линии.
Емблемите могат също така да ви дадат необходимото пространство за добавяне на слоган, който да отразява посланието на вашата марка. Когато създавате емблема, вземете под внимание, че поради сложните си детайли този тип лого може да бъде по-малко универсално и не винаги работи добре в по-малък мащаб. В тези случаи можете да създадете по-опростена алтернатива.
Видове лого за вдъхновение: Starbucks, Stella Artois, Harley-Davidson, Warner Brothers, Harvard Univercity.
Тъй като логото е най-широко използваният символ на една марка, първо трябва да разберете кой тип бранд сте и коя е вашата целева аудитория. В зависимост от аудиторията и чувствата, които искате да предизвикате у нея, трябва да изберете логото си.
Ето няколко насоки за вас, когато искате да създадете лого на фирма:
Винаги се уверявайте, че логото ви не подражава на друго лого. Това може да доведе до проблеми с авторските права.
В противен случай хората могат да си помислят, че вашата марка е имитация на по-добра марка. Оригиналното лого е полезно не само за избягване на правни проблеми – но и за вашата марка в дългосрочен план.
Логата с буквен знак и логотип са лесни за възпроизвеждане в рекламни материали на марката, които се нуждаят от чести препечатки, като например визитни картички и опаковки за храни. Поради тази причина новите бизнеси могат да ги използват.
Абстрактните лога работят много добре при мултинационални компании с уникални имена. Ако значението на името на вашата марка предизвиква силно чувство, но не може да се преведе буквално на други езици – можете да изберете абстрактни лога.
Ако марката ви носи много престиж и се превръща в знак за ексклузивен начин на живот- лого емблемата ще работи за вас.
Талисманите могат да работят много добре с марки, които се харесват на деца или семейства.
Комбинираните знаци могат да се променят по много начини през годините – и следователно служат на почти всеки тип марка.
Тъй като логата – словен знак и буквен знак (логотип) са видове лого, които се състоят само от букви – трябва да бъдете много внимателни към цветовите комбинации и надписите, които ще използвате.
Логото има за цел да създаде силно впечатление на аудиторията и да предаде същността на вашата компания. Затова обърнете внимание на всеки детайл. Проведете събиране на идеи, направете проучване и си поиграйте с концепции.
Не на последно място – вашето лого трябва да съответства на индивидуалността на вашата марка. Не можете да имате лого тип емблема на приложение за чат или лого талисман за университет. Уверете се, че логото ви се синхронизира перфектно с вашата марка- в противен случай само ще объркате аудиторията си и ще създадете погрешно впечатление за вашата марка.
Независимо на кои от изброените видове лого се спрете, не забравяйте, че внимателният дизайн не само ще издигне вашата марка, но и ще гарантира, че клиентите ще запомнят вашето лого в съзнанието си дълго време след това.
Тъй като имаме голям опит в тази област, ние от екипът за изработка на лого от Elista.bg създаваме всеки лого дизайн с ясна концепция, която е съчетана с подходящите визуални елементи. Предлагаме висококачествен лого дизайн на конкурентна цена, като ви предоставяме работата с професионален дизайнер, което е вашата застраховка за постигане на отличен резултат.
Така с течение на времето потребителите ще изградят положителни асоциации с вашето лого и вашата марка, което в крайна сметка добавя стойност и доверие.
Искате ли да научите повече за правилния подбор на лого цветове? Разгледайте нашето пълно ръководство: Как да изберем цветове за лого, където ще се запознаете с всички възможности и как да ги използвате.